Zarówno zakłady produkujące różnego rodzaju dobra, jak i usługodawcy, z uwagi na stale rosnącą konkurencję, aby utrzymać się na rynku, muszą przemyślanie inwestować w reklamę i inne działania marketingowe. Dziś sprawdzają się zarówno te starsze metody, jak i najnowsze, które są głównie związane z internetem. Jak dziś reklamują się przedsiębiorcy?
W czasach kiedy już niemal każdy urodzony po 1970 roku potrafi posługiwać się komputerem, smartfonem i dużo czasu spędza w sieci, jedną z najskuteczniejszych form promowania swojej działalności są oczywiście reklamy w internecie. Są to zarówno działania pozycjonujące prywatne strony internetowe, jak i liczne kampanie reklamowe. Sposobów na reklamę w sieci jest mnóstwo i z roku na rok nacisk kładziony na właśnie taką formę rośnie.
Wbrew powszechnej opinii, bardzo dużo Polaków nadal słucha radia – z najnowszych badań wynika, że stanowią oni aż 70% populacji. Najczęściej ludzie słuchają audycji radiowych w godzinach porannych w radio samochodowym, czyli wtedy, kiedy większość osób dojeżdża do pracy lub szkoły. Z uwagi na niemalejącą popularność tego media, stanowi ono bardzo dobre, lecz nie najtańsze miejsce na promowanie biznesu. Tendencja ta nie dotyczy natomiast telewizji, ponieważ coraz śmielej zastępowana jest serwisami internetowymi takimi jak Netflix.
Skutecznym sposobem jest również reklamowanie się na ulicy. Każdego dnia idąc chodnikiem wzdłuż miasta, czy czekając na przystanku autobusowym, mijamy setki kolorowych bannerów, plakatów i ulotek. Kluczem do sukcesu jest znalezienie odpowiedniego miejsca oraz zaprojektowanie reklamy w taki sposób, aby przykuła uwagę potencjalnego klienta. Przykładowo posiadając cukiernię, dobrze jest reklamować się w okolicy wszelkiego rodzaju sal urodzinowych, weselnych, czy sklepów z zabawkami. Właściciele warsztatów samochodowych mogą natomiast kupić ramki na tablice rejestracyjne, na których można umieścić logo firmy krótki opis oraz dane kontaktowe. Kierowcy, który stoją każdego dnia w korkach, z pewnością zwrócą uwagę na tego typu ramkę, ponieważ zawsze jest to coś innowacyjnego, z czym nie spotykają się na co dzień.