Jak powinna wyglądać dobra reklama prasowa?

Reklamy prasowe nie są już tak popularne jak kiedyś. W dobie reklamy cyfrowej, jedynie najwięksi gracze na rynku mogą sobie pozwolić na (w porównaniu do reklamy digitalowej) reklamę w prasie. 

W związku z tym, że reklam prasowych nie ma tylu co kiedyś to te, które możemy zobaczyć w prasie, powinny być dopracowane i pomysłowe, aby zapaść klientowi w pamięć. To, że reklam prasowych jest coraz mniej, to tak naprawdę okazja dla marketerów, gdyż stworzona przez nich reklama może być lepiej widoczna.

Projektowanie reklamy prasowej: zastanów się, dla kogo projektujesz

Po pierwsze, należy zastanowić się do jakiej grupy odbiorców trafi reklama. W przypadku reklamy cyfrowej łatwo jest kontrolować grupę docelową, jednak nie jest to już takie łatwe, gdy reklama zostanie umieszczona w gazecie. Warto zastanowić się, jakie osoby najczęściej kupują dany nośnik papierowy. Również artykuł, który będzie obok reklamy, jest ważną częścią targetowania,

Projektowanie reklamy prasowej: mniej znaczy więcej

Jeśli chodzi o reklamę, to liczy się przede wszystkim zwięzłość komunikatu. Część przesłania można przedstawić za pomocą ilustracji, nie wszystko musi być komunikowane słowem. Większość ludzi to zdecydowanie wzrokowcy, więc warto użyć odrobiny jaskrawych kolorów lub większych kształtów, aby przyciągnąć wzrok. Jednak i z tym należy uważać, aby nie przesadzić z natłokiem komunikatów i przyciągać wzroku.

Projektowanie reklamy prasowej: liczy się przede wszystkim jakość

O ile w przypadku reklamy cyfrowej, to najczęściej stawia się na ilość wyświetlanych reklam, a nie na nich jakość, to w przypadku reklamy prasowej nie wolno tak robić. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że nasz odbiorca prawdopodobnie raz zwróci uwagę na naszą reklamę. Dobrze by było, gdyby była ona wykonana wzorowo, z zachowaniem wszystkich szczegółów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *